Kadra specjalistów – turnus rehabilitacyjny 21-28.07.2018
Turnus rehabilitacyjny poprowadzą najlepsi specjaliści z szeroko rozumianej dziedziny SURDO, osoby z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dzieckiem z wadą słuchu, którzy posiadają wielką wiedzę i pasję do tego, co robią każdego dnia.
Z przyjemnością przedstawiamy sylwetki wszystkich terapeutów:
Aleksandra Stojak – protetyk słuchu ogólny i dziecięcy, pedagog specjalny, surdopedagog, certyfikowany terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena IAS oraz metody Warnkego, provider Neuroflow ATS, założycielka Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu FONETIKA w Warszawie, wykładowca.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Uniwersytetu Akademii Medycznej w Poznaniu, gdzie zdobywała wiedzę i uprawnienia z zakresu diagnostyki niedosłuchów u noworodków, w tym badań obiektywnych słuchu. W celu zdobycia uprawnień państwowych do protezowania osób z wadą słuchu ukończyła Medyczne Studium Protetyki Słuchu w Warszawie. W latach 2013-2015 zdobyła uprawnienia do prowadzenia terapii słuchu metodą Johansena IAS oraz Neuroflow ATS u dzieci ze zdiagnozowaną nadwrażliwością słuchową oraz zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD.
Od 10 lat zajmuje się osobami z zaburzeniami słuchu pod względem diagnostyki, protezowania, terapii oraz ich rodzinami. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę surdopedagogiczną, korzysta z metod audytywno- werbalnej rehabilitacji słuchu i mowy oraz współpracuje z osobami Głuchymi w języku migowym. Zwolenniczka multidyscyplinarnego oddziaływania terapeutycznego.
W 2015 roku założyła Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu FONETIKA w Warszawie, które obecnie prężnie objęło opieką setki dzieci z zaburzeniami słuchu. Oprócz badań słuchu, doboru aparatów słuchowych, konsultacji specjalistycznych, terapii słuchowych, Centrum FONETIKA prowadzi badania naukowe w zakresie zaburzeń wyższych funkcji słuchowych APD. Centrum zatrudnia i współpracuje z najwyższej klasy specjalistami w dziedzinie słuchu i mowy.
Główne zainteresowania zawodowe: diagnostyka niedosłuchów u dzieci, centralne zaburzenia słuchu APD, terapie słuchowe oraz szeroko rozumiany świat osób niesłyszących.
Aleksandra Kaczyńska – neurologopeda, surdologopeda, terapeuta, pedagog specjalny
Pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, logopeda, neurologopeda, protetyk słuchu, terapeuta ręki. Założycielka Centrum Terapeutycznego i Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pułtusku. Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej im.M.Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwersytet SWPS, Policealne Studium Medyczne w Warszawie. Z wykształcenia jest pedagogiem specjalnym, surdopedagogiem, terapeutą pedagogicznym, protetykiem słuchu, logopedą, a przede wszystkim neurologopedą. Dodatkowo ukończyła wiele kursów i szkoleń kwalifikacyjnych, dzięki czemu jest certyfikowanym terapeutą ręki, terapeutą widzenia, terapeutą taktylnym, diagnostą w zakresie dysleksji i trudności w uczeniu się, trenerem umiejętności społecznych, specjalistą od Alternatywnych i Wspomagających Metod Komunikacji, nauczycielem symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania, diagnostą pedagogicznym w zakresie Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD), diagnostą Profilem Psychoedukacyjnym Schoplera PEP-R, trenerem umiejętności karmienia. Pracowała jako nauczyciel-pedagog specjalny w Szkole z Oddziałami Integracyjnymi, gdzie miała okazję wspierać rozwój dzieci ze specjalnymi potrzebami. Obecnie przyjmuje pacjentów w swoim Centrum Terapeutycznym. Równolegle zaangażowała się w pracę na rzecz innych osób, spełniając się jako wolontariuszka Fundacji dla dzieci Niesłyszących „Echo” w Warszawie, ale także wspomagała swoimi konsultacjami Fundację Rodziny Waksmundzkich „Projan”, z którą związana jest do dziś. Na stałe współpracuje z Centrum Terapeutycznym „Uniquecenter” z Warszawy, gdzie ma przyjemność pracować w systemie turnusowym jako terapeuta-neurologopeda z dziećmi z całego świata, korzystając z najnowszych rozwiązań terapeutycznych i innowacyjnych pomocy. Ponadto związana jest z Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu FONETIKA Aleksandry Stojak, z którym współpracuje w zakresie badań słuchu, terapii słuchowych, ale także szkoleń specjalistycznych z zakresu surdopedagogiki i surdologopedii. Znajduje się także w gronie specjalistów Niepublicznej Poradni „INSPIRACJA”, gdzie prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną.
Małgorzata Chłopecka – logopeda, dyplomowany protetyk słuchu, specjalista wczesnej interwencji.
Od 7 lat prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe logorytmiczne dla małych dzieci z wadą słuchu w Poradni Polskiego Związku Głuchych w Warszawie. Prowadzę terapię dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy, udzielam porad w zakresie profilaktyki logopedycznej dla rodziców małych dzieci ( 0-2 r.ż ).
Od 6 lat koordynuję Program Rehabilitacji Domowej „Dźwięki Marzeń” Fundacji Orange dla małych dzieci z wadą słuchu na terenie województwa mazowieckiego.
Ukończyłam III poziomy szkolenia w zakresie wykorzystania metody werbo – tonalnej w pracy z małym dzieckiem z wadą słuchu. Jestem współautorem programu edukacyjnego w języku polskim dla dzieci z wadą słuchu “Sound Foundation for Babies”, który jest skierowany do logopedów i rodziców dzieci do 5 r.ż.
Praca z maluchami daje mi ogromną satysfakcję, niezmiennie fascynuje mnie ich rozwój i to, jak różnie reagują na proponowane przeze mnie formy terapii. W wolnych chwilach chodzę po górach, układam puzzle , czytam i gotuję.

Barbara Więcek – neurologopeda, logopeda, surdopedagog.
Z dziećmi z wadą słuchu pracuje od 29 lat. Ukończyłam Pedagogikę Specjalną ze specjalnością Surdopedagogika w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (dziś Akademia Pedagogiki Specjalnej), Pomagisterskie Studia Logopedyczne na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Neurologopedię na Studiach Podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.
Z pracy z dziećmi i ich rodzicami czerpię mnóstwo satysfakcji i po prostu to lubię. Odpoczywam przy Mozarcie, Beatlesach i zbieraniu bursztynów.
Kinga Chudzik – Kwiecień- logopeda, terapeuta wczesnej interwencji
Z dziećmi z wadą słuchu oraz trudnościami rozwojowymi pracuję do 11 lat. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Pedagogika Specjalna ze specjalnością Logopedia oraz studia podyplomowe z zakresu Wczesnej Interwencji Terapeutycznej – Pomoc Dziecku i Rodzinie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Nowe umiejętności i wiedzę staram się zdobywać uczestnicząc w licznych szkoleniach i kursach prowadzonych przez różne placówki doskonalenia zawodowego w całej Polsce. Z zamiłowania i doświadczenia surdologopeda.
Obecnie pracuję jako logopeda w Centrum Kompleksowej Rehabilitacji Ruchowej oraz Słuchu i Mowy Polskiego Związku Głuchych w Warszawie oraz w Niepublicznym Przedszkolu i Żłobku „Kraina Cudów” w Pruszkowie. Prowadzę indywidualne zajęcia logopedyczne oraz zajęcia grupowe z logorytmiki. Praca z dziećmi oprócz satysfakcji z niesienia pomocy, pozwala mi na pozostawanie w ciągłym kontakcie z moim wewnętrznym dzieckiem, które bardzo lubię.
Prywatnie córka, siostra, żona oraz „matka” dwóch kotów (rudego Stefana i szarego Kazika) i „matka chrzestna” jednego psa (biszkoptowej Latte), gaduła. Lubię się śmiać, czytać, oglądać filmy (o Superbohaterach) i seriale (ostatnio koreańskie), słuchać muzyki, oglądać (czasem tańczyć) balet, zwiedzać nowe i wracać do starych miejsc, podróżować pociągiem, jeść smaczne jedzenie, patrzeć na morze, drzewa, padający deszcz i śnieg.
Anna Konopacka – MT-BC, muzykoterapeuta, surdopedagog
Ukończyła muzykoterapię w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w 2014. Tytuł muzykoterapeuty i magistra sztuki uzyskała broniąc pracy badającej wpływ oddziaływań muzykoterapeutycznych na rozwój psychospołeczny dzieci z deficytami słuchu. Uzyskała tytuł certyfikowanego muzykoterapeuty (MT-BC), przystępując do egzaminu prowadzonego przez międzynarodową Komisję Certyfikacyjną. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzykoterapeutów. W 2016 ukończyła studia podyplomowe na kierunku “surdopedagogika”. Od 2014 roku jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Katowicach, prowadząc zajęcia związane z wykorzystaniem muzykoterapii w surdopedagogice.
Praktykę muzykoterapeutyczną zdobywała od pierwszego roku studiów, prowadząc zajęcia w różnych placówkach – żłobki, przedszkola integracyjne, świetlice środowiskowe, specjalny ośrodek wychowawczy. W 2014 prowadziła zajęcia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym dla Dzieci Niesłyszących i Słabo Słyszących w Katowicach. Od 2015-2017 związana była z Centrum Terapeutycznym “STAMINA” w Gliwicach. Od 2013 prowadzi zajęcia umuzykalniające oraz muzykoterapię w Szkole Muzycznej “YAMAHA” w Zabrzu. Obecnie związana jest z placówką artystyczną “Prac Zabaw” w Katowicach.
Joanna Marjańska- oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, surdopedagog, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie (Wydział Pedagogiczny; specjalność: pedagogika rewalidacyjna; specjalizacja: surdopedagogika). Ukończone studia podyplomowe na Wydziale Pedagogicznym w Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora w Pułtusku; kierunek: pedagogika, specjalność: edukacja elementarna (przedszkolna i wczesnoszkolna) z terapią pedagogiczną. Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie.
Pracowałam jako wychowawca na świetlicach środowiskowych „Słonecznikowa Brać” i „Słoneczny Zaułek” Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pułtusku. Realizowałam zadania w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pn. „Przystań, do której mogę wrócić” w świetlicach środowiskowych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pułtusku. Znam również doskonale pracę wychowawcy przedszkola, gdyż pełniłam ową rolę w Niepublicznym Przedszkolu „Bajkowy Dom” w Jabłonnie. Obecnie jestem czynnym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Armii Krajowej w Jabłonnie.
Swoją działalność od 2003 roku związałam ze Stowarzyszeniem Osób Niepełnoprawnych i ich Przyjaciół (KLIKA) z siedzibą w Krakowie (referencje do opieki nad osobą niepełnosprawną). Byłam wolontariuszką w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Anny Karłowicz w Pułtusku. Praktyki zdobyłam na półkoloniach w świetlicy środowiskowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pułtusku zorganizowanych dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Opracowałam wówczas program zajęć z profilaktyki uzależnień w ramach obchodów Miesiąca Profilaktyki Lokalnej. Miałam swój udział
w opracowywaniu Projektu profilaktycznego Słuchaj, wybierz, zapamiętaj skierowanego do dzieci i młodzieży ze świetlic środowiskowych MOPS w Pułtusku. Stworzyłam projekt Programu psychoedukacyjnego Wzmacnianie poczucia własnej wartości dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych. Ponadto brałam udział w licznych warsztatach i szkoleniach.
Moje zainteresowania to książki, film, muzyka, taniec, gotowanie, sztuka.
Ukończyła wiele kursów i szkoleń specjalistycznych, logopedycznych, pedagogicznych, psychologicznych i z wielu innych pokrewnych dziedzin, mających wpływ na ogólny rozwój dziecka, wzbogacając swój warsztat pracy i wieloletnie doświadczenie.
Justyna Cudny – surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny
Pracuje w publicznej szkole podstawowej jako terapeuta pedagogiczny, gdzie prowadzi terapię grupową i indywidualną, rewalidację i warsztaty dla rodziców oraz koordynuje realizację projektu “Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”. Pod swoją opieką ma uczniów z dysleksją rozwojową i jej ryzykiem, ADHD, zaburzeniami ASD, CAPD, niepełnosprawnością intelektualną i mutyzmem wybiórczym.
Aneta Połynka – protetyk słuchu, audiofonolog, logopeda
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, na którym ukończyła 5-letnie studia na kierunku Logopedia z Fonoaudiologią. Kwalifikacje z zakresu Protetyki Słuchu uzyskała kończąc Szkołę Policealną Nr 1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku.
Doświadczenie zawodowe z zakresu diagnozy i terapii mowy, głosu i słuchu zdobywała w czasie praktyk w Klinikach i Poradniach Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego i Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku (Pracownia Audiometryczna i Pracownia EEG, Poradnia Logopedyczna, Poradnia Foniatryczna, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Klinika Otolaryngologii, Klinika Pediatrii, Klinika Neonatologii, Klinika Neurologii).
Odbyła praktyki w gabinetach protetycznych, gdzie zgłębiała wiedzę dotycząca obsługi, doboru i regulacji aparatów słuchowych, a także uczyła się protezowania dorosłych i dzieci.
Ukończyła kurs z Systemu Językowo-Migowego na poziomie zaawansowanym, zorganizowanym przez PZG Zarząd Główny w Białymstoku. W latach 2013-2015 uczestniczyła w spotkaniach i ważnych wydarzeniach Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszących „MIG-iem” w Białymstoku, gdzie prowadziła wykłady edukacyjne dla osób niesłyszących. Była opiekunem koło języka migowego dla dzieci słyszących w szkole podstawowej nr 34 w Białymstoku.
W 2016 brała czynny udział w IX Ogólnopolskich Zimowych Igrzyskach Olimpiad Specjalnych ZAKOPANE- BIAŁYSTOK 2016 – wykonywanie badań słuchu wśród młodzieży niepełnosprawnej.
DODATKOWO
-Spełnia się jako logopeda w warszawskim przedszkolu międzynarodowym gdzie prowadzi terapię dzieci dwujęzycznych z różnymi zaburzeniami
-Organizuje cykliczne, grupowe warsztaty emisji głosu dla osób zawodowo pracujących głosem
-Bierze udział w licznych konferencjach naukowych dotyczących fizjologii i patologii głosu, mowy i słuchu
-Jest miłośniczką podróży, psów i uwielbia śpiewać.
„Praca audiologa i logopedy daje mi zawodową satysfakcję i poczucie spełnienia. Cieszę się, że mogę pomagać ludziom”.