KONFERENCJA 4.06.2016
I KONFERENCJA NAUKOWA
“Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami słuchu- podejście interdyscyplinarne”
Konferencja poświęcona będzie interdyscyplinarnej pomocy dzieciom z zaburzeniami słuchu. Holistyczne podejście do terapii jest warunkiem poprawy funkcjonowania dziecka
w wielu jego sferach. Specjaliści takich dziedzin jak: laryngologia, audiologia, audioprotetyka, surdologopedia, surdopedagogika, na co dzień pracujący z dziećmi z zaburzeniami słuchu, przedstawią istotne elementy swoich dyscyplin wpływające na codzienną terapię dzieci. Cenne informację będą wsparciem dla specjalistów i ułatwią ich pracę.
Każda z wyżej wymienionych dziedzin pomoże uczestnikom podnieść swoje kwalifikacje, wymienić się spostrzeżeniami, poszerzyć wiedzę nie tylko teoretyczną, ale także praktyczną. Ważnym aspektem konferencji jest także wspierania pacjenta w terapii w odniesieniu psychologicznym i społecznym.
.
—————————————————————————————————————————————–
PROGRAM RAMOWY:
Wykład inauguracyjny:
dr n. med. Anna Geremek-Samsonowicz
Temat:„ Aktualne zagadnienia diagnostyki dzieci z wadą słuchu – rola i udział różnych specjalistów w diagnostyce i terapii”
Specjalista otolaryngolog i audiolog. Od czasu pierwszej operacji wszczepienia implantu ślimakowego w Polsce, czyli od 1992 roku związana z Polskim Programem Implantów Ślimakowych, Aktywnie uczestniczy w procesie diagnostyczno-leczniczo-
prof. Bronisław Rocławski
Temat:Nauka czytania i pisania osób z niepełnosprawnością słuchową.
Prof. n. dr hab. Nauczyciel akademicki, filozof, specjalista pedagogiki, polski autorytet w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Jest twórcą nowej koncepcji nauczania czytania zwanej Glottodydaktyką. Dzięki tej metodzie nauki czytania i pisania w języku polskim, dzieci poznają fonemy i wszystkie 44 litery. Uczą się także różnorodności zapisu pojedynczego dźwięku, dzięki klockom Logo. Specjalna technika ślizgania się po literach pozwala dzieciom w łatwy sposób nauczyć się płynności czytania.
mgr Aleksandr a Kaczyńska
Temat: Wykorzystanie systemu FORBRAIN w usprawnianiu funkcji językowych dzieci słabosłyszących
Pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, logopeda, neurologopeda, protetyk słuchu, terapeuta ręki. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologoicznymi oraz wadami słuchu, wykorzystując szeroką wiedzę zdobytą w czasie studiów i licznych szkoleń oraz kursów. W swojej praktyce wykorzystuje znajomość Alternatywnych Metod Komunikacji, szczególnie Języka Migowego w komunikacji z osobami niesłyszącymi. Zwolenniczka wieloaspektowego podejścia do pacjenta uwzględniającego pomoc zarówno innych specjalistów jak i zaangażowanie środowiska rodzinnego . Współpracuje Centrum Fonetika w Warszawie, Fundacją Rodziny Waksmundzkich Projan, Centrum Terapeutycznym Uniquecenter. . Prowadzi diagnozy neurologopedyczne w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci i Dorosłych „Pio” w Pułtusku. Nauczyciel akademicki w SWPR w Warszawie.
mgr Aleksandra Stojak
Temat: Centralne Zaburzenia słuchu jako nowe wyzwanie diagnostyczno-terapeutyczne.
Jest również certyfikowanym terapeutą Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena oraz założycielką Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu FONETIKA w Warszawie, przy ul. Wawelskiej 5.
mgr Małgorzata Chłopecka
Temat: Metody pracy wykorzystywane w terapii logopedycznej z małym dzieckiem z wadą słuchu.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Pedagogika specjalna o specjalności logopedia. Absolwentka dwuletniej szkoły policealnej na kierunku protetyka słuchu oraz podyplomowych studiów z zakresu wczesnej interwencji. Od 2010 roku odpowiada w Placówce za realizacje Programu Dźwięki Marzeń Fundacji Orange. Ukończyła 3 stopnie szkolenia w zakresie wykorzystania metody werbo -tonalnej w pracy z małym dzieckiem z wadą słuchu.
mgr Oktawia Czechowska
Temat: Metoda audio-psycho-fonologiczna założenia metody i zastosowanie w pracy z dziećmi
Dyplomowany Logopeda, Audiolog, Terapeuta Metody Tomatisa. Założycielka Logopedycznego Centrum Terapii i Rozwoju OCTOPUS w Parczewie,(woj. lubelskie). Pracuje z dziećmi i osobami dorosłymi. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla rodziców i nauczycieli.
mgr Barbara Więcek
Temat: Wstęp do logorytmiki
Logopeda, z dziećmi z wadą słuchu pracuje od 29 lat. Ukończyłam Pedagogikę Specjalną ze specjalnością Surdopedagogika w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (dziś Akademia Pedagogiki Specjalnej), Pomagisterskie Studia Logopedyczne na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Neurologopedię na Studiach Podyplomowych
w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Z pracy z dziećmi i ich rodzicami czerpię mnóstwo satysfakcji i po prostu to lubię. Odpoczywam przy Mozarcie, Beatlesach i
zbieraniu bursztynów.
mgr Renata Borowiecka
Temat:Terapia Johansena w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy.
Prowadzi Centrum Edukacji, Diagnozy i Terapii Psychologiczno.-Pedagogicznej, gdzie pracuje z dziećmi z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi, Obecnie pracuje również w Przedszkolu z Oddz. Integracyjnymi w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia terapii Integracji Sensorycznej. Współzałożycielka i prowadząca Centrum Metody Johansena w Polsce, Deputy National Director for Poland w Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena.
Nauczyciel akademicki Akademii Pedagogiki Specjalnej i Wyższej Szkoły Społeczno – Ekonomicznej w Warszawie. Prowadzi szkolenia w Centrum Rozwoju Osobowości w Warszawie i Warszawskim Oddziale nr 1 Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Centrum Edukacji.
mgr Agnieszka Dziedzic
Temat:Założenia metody werbo-tonalnej i zastosowanie jej w terapii z dziećmi z uszkodzeniami słuchu.
Z wykształcenia i zamiłowania pedagog specjalny i logopeda-audiolog. Ukończyła studia doktoranckie w Instytucie Pedagogiki KUL. Członek Polskiego Stowarzyszenia Metody Fonogestów oraz Centrum Edukacji Niesłyszących i Słabosłyszących KUL. Uczestniczyła w 6-miesięcznym stażu naukowo-dydaktycznym w Poliklinice SUVAG w Zagrzebiu. W trakcie stażu poznała założenia teoretyczne metody oraz jej praktyczny wymiar w terapii osób z zaburzeniami słuchu i mowy. Od wielu lat związana z Międzynardwowym ruchem „Wiara i Światło”. Zajmuje się problematyką odpowiedzialności w edukacji osób z uszkodzonym narządem słuchu.
mgr Tomasz Żuk Chrzanowski
Fakty i mity o osobach z wadą słuchu -dzieciństwo i dorosłość.
.
.
——————————————————————————————————————————————
Partnerzy: