Neuroflow ATS®

Neuroflow AKTYWNY TRENING SŁUCHOWY ATS®

to pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Program pozwala na dostosowanie terapii do potrzeb dziecka i możliwości rodziców – terapia w domu pacjenta pod kontrolą rodzica lub w gabinecie terapeuty. Jest jedną z nielicznych terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego, opartą na najnowszych osiągnięciach naukowych z tej dziedziny.

dla kogo trening?

Trening Neuroflow ATS® (Auditory Training System) to specjalistyczna metoda terapii słuchowej, która wspiera rozwój percepcji słuchowej oraz przetwarzania słuchowego (APD – Auditory Processing Disorder).

Jest to program dedykowany zarówno dzieciom, jak i dorosłym, którzy doświadczają trudności w przetwarzaniu i rozumieniu dźwięków, mimo prawidłowego słuchu fizycznego.

Trening Neuroflow ATS® jest szczególnie polecany dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy, trudnościami szkolnymi, a także osobom z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, szumami usznymi czy po przebytych infekcjach uszu.

Terapia ta daje pacjentom szansę na poprawę jakości życia i efektywności komunikacji w codziennym funkcjonowaniu.

U osób z trudnościami w koncentracji uwagi trening Neuroflow ATS® prowadzi do poprawy zdolności skupienia, lepszego radzenia sobie z zadaniami wymagającymi słuchania i koncentracji oraz zwiększenia efektywności w codziennych obowiązkach.

Dzięki wszechstronnemu podejściu, Neuroflow ATS® wzmacnia zarówno funkcje słuchowe, jak i poznawcze, co pozytywnie wpływa na jakość życia i funkcjonowanie w środowisku edukacyjnym czy zawodowym.

JAKIE SĄ OBJAWY ZABURZEŃ PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO U DZIECI?

1. Trudności w rozumieniu mowy:

  • Problemy ze zrozumieniem, co ktoś mówi, szczególnie w hałaśliwym otoczeniu lub w dużej grupie.
  • Potrzeba częstego powtarzania poleceń (“Co? Nie słyszałem/am”).
  • Mylenie podobnie brzmiących słów (np. “kula” i “skóra”).
  • Trudności w rozumieniu mowy prezentowanej szybko.

2. Problemy z koncentracją uwagi:

  • Łatwe rozpraszanie się dźwiękami z otoczenia.
  • Trudności w skupieniu uwagi na słownych poleceniach nauczyciela lub rodzica.
  • Częste odrywanie się od zadania w środowisku pełnym bodźców akustycznych.
  • Przerzutność uwagi.

3. Trudności w nauce:

  • Problemy z nauką czytania i pisania, wynikające z trudności w różnicowaniu dźwięków mowy.
  • Trudności z zapamiętywaniem i odtwarzaniem instrukcji słownych.
  • Problemy z rozumieniem treści czytanych na głos przez nauczyciela.
  • Trudności w nauce języka obcego.

4. Problemy w codziennej komunikacji:

  • Opóźniona odpowiedź na pytania, wynikająca z trudności w przetwarzaniu informacji słuchowych.
  • Zmienny poziom zrozumienia – dziecko raz radzi sobie dobrze, innym razem sprawia wrażenie, że “nie słyszy”.
  • Trudności z uczestnictwem w rozmowach grupowych.
  • Trudności w zakresie lokalizowania źródła dźwięku.
  • Nadwrażliwość słuchowa.

5. Trudności z pamięcią słuchową:

  • Problemy z zapamiętywaniem sekwencji dźwięków lub poleceń (np. “Weź książkę, otwórz ją na stronie 20 i przynieś mi zeszyt”).
  • Częste zapominanie lub przekręcanie informacji przekazywanych ustnie.
  • Trudności w zakresie zapamiętywania lub powtarzania zdań i poleceń podrzędnie złożonych lub z nieznanym słownictwem.

6. Zmęczenie i frustracja:

  • Szybkie zmęczenie podczas słuchania w sytuacjach wymagających dużego skupienia.
  • Frustracja lub wycofywanie się z zadań wymagających uwagi słuchowej.
  • Trudności w zakresie regulowania emocji.
  • Tendencje do zbyt intensywnego przeżywania sytuacji, które wydają się błahe.
  • Wycofywanie się z wyzwań, które budzą lęk lub frustrację.
  • Postrzeganie siebie jako osoby “niezrozumianej” lub “odrzuconej”.

Zaburzenia APD a terapia słuchowa

Jeśli u Twojego dziecka występują objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego APD, utrudniające mu codzienne funkcjonowanie, warto skonsultować się z protetykiem słuchu, neurologopedą lub audiologiem, aby przeprowadzić diagnozę zaburzeń przetwarzania słuchowego. Wczesne rozpoznanie i rozpoczęcie terapii, może znacznie poprawić funkcjonowanie dziecka i jego zdolności komunikacyjne.

Terapia Neuroflow ATS® rozpoczyna się od szczegółowej diagnozy przetwarzania słuchowego. Na jej podstawie opracowywany jest spersonalizowany plan treningowy dostosowany do potrzeb pacjenta.

diagnoza zaburzeń apd

Neuroflow ATS®  jest aktywną formą treningu. Wymaga od dziecka skupienia uwagi, aby jak najlepiej odpowiadało na stawiane przed nim zadania. Stopień trudności zadań jest dostosowywany do możliwości dziecka i zmienia się w sposób adaptacyjny, co oznacza, że gdy dziecko odpowiada prawidłowo, system utrudnia mu zadanie, a gdy odpowiada nieprawidłowo – ułatwia. Sesje treningowe odbywają się dwa lub trzy razy w tygodniu, przy czym każda z nich trwa ok. 30-40 min w domu pacjenta, 50 min w placówce.

Indywidualne dopasowanie programu

Indywidualny program słuchowy

Regularne sesje treningowe

Monitorowanie postępów

Prowadzenie terapii w gabinecie terapeuty

Jeśli dziecko ma trudności w pracy z rodzicem w domu lub nie jest to możliwe czasowo, trening Neuroflow ATS® można przeprowadzić w gabinecie terapeutycznym. Dziecko uczestniczy wówczas w zajęciach 2 lub 3 razy w tygodniu. Dodatkowym atutem zajęć z terapeutą są dodatkowe ćwiczenia w zakresie uwagi i pamięci słuchowej prowadzone przez logopedę po zakończeniu właściwej części treningu.

Efekty treningu Neuroflow ATS®

Aktywny trening słuchowy usprawnia wiele obszarów wyższych funkcji słuchowych. Przede wszystkim poprawia różnicowanie dźwięków mowy, naukę czytania i pisania, naukę języków obcych.
Dodatkowo doskonali podzielność i utrzymanie uwagi na głosie nauczyciela w hałasie i szumie, a także gdy jednocześnie mówi kilka osób.
Usprawnia i wydłuża pamięć słuchową, która jest niezwykle istotna podczas zajęć szkolnych.

Ogółem trening Neuroflow jest terapią usprawniającą procesy komunikowania i uczenia się dziecka.

 

930468358

 

Na stronie wykorzystano materiały autorstwa APD-Medical Sp. z o.o.