NAJBARDZIEJ SKUTECZNY TRENING PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO dla dzieci w wieku szkolnym!

Metoda zalecana dla dzieci od 9 r.ż., z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, stwierdzoną dysleksją lub ryzykiem dysleksji, zaburzeniami słuchu fonematycznego, zaburzeniami koncentracji uwagi.

Każde dziecko uczy się inaczej – dlatego w Fonetice najpierw przeprowadzamy dokładną diagnozę, a potem dobieramy trening idealnie dopasowany do jego potrzeb.
Zajęcia odbywają się jeden lub dwa razy w tygodniu, pomagając dziecku poprawić koncentrację, czytanie i pisanie w przyjaznej, wspierającej atmosferze.

Trening metodą Warnkego to najbardziej znana i sprawdzona metoda wspierająca rozwój przetwarzania słuchowego, wzrokowego i motorycznego. Dzięki holistycznemu podejściu każde dziecko ćwiczy nie tylko koncentrację i umiejętności szkolne, ale także koordynację ruchową i zdolności percepcyjne.

 

EFEKTY METODY

Trening metodą Warnkego przynosi wymierne korzyści w wielu obszarach rozwoju dziecka. Regularne sesje terapeutyczne poprawiają koncentrację i pamięć, wspierają umiejętność czytania i pisania oraz rozwijają zdolności percepcyjne i motoryczne.
Dzięki indywidualnemu dopasowaniu programu każde dziecko może osiągnąć optymalne rezultaty, zyskując pewność siebie i lepiej radząc sobie w środowisku szkolnym.

Nasi specjaliści zapewniają profesjonalne wsparcie i na bieżąco monitorują postępy, aby terapia była skuteczna i dostosowana do potrzeb każdego pacjenta.

1. ETAP –  DIAGNOZA DO TRENINGU

TESTY DIAGNOSTYCZNE

Pierwszym krokiem w terapii jest kompleksowa diagnoza zdolności przetwarzania informacji przez układ nerwowy. Dzięki specjalistycznym testom możemy dokładnie ocenić funkcje percepcyjno-motoryczne, które są fundamentem prawidłowego rozwoju czytania i pisania, koncentracji uwagi czy rozumienia poleceń. Uzyskane wyniki są porównywalne z normami dla dzieci w tym samym wieku, co pozwala zobaczyć, jak dziecko radzi sobie względem swojej grupy rówieśniczej.

ATRAKCYJNA FORMA
DLA DZIECKA

Diagnoza prowadzona jest w formie angażującej zabawydziecko wykonuje różnorodne zadania, m.in. rozróżnianie dźwięków pod względem wysokości i długości, a także ćwiczenia rozwijające inne umiejętności percepcyjno-motoryczne czy zadania wzrokowe. Dzięki temu badanie nie przypomina typowego testu, a przypomina serię ciekawych gier

INDYWIDUALIZACJA

Na podstawie wyników tworzymy indywidualny plan treningowy, idealnie dopasowany do potrzeb i możliwości dziecka. Program treningowy omawiany jest z rodzicem, aby skupić się w pierwszej kolejności za zadaniach i funkcjach, wymagających największego wsparcia względem oczekiwań szkolnych

2. ETAP – TRENING FUNKCJI PODSTAWOWYCH

Rozwój przetwarzania słuchowego

ćwiczenia poprawiające rozróżnianie dźwięków, ich wysokości, długości oraz percepcję rytmu i tonów.

Wzmacnianie funkcji wzrokowych i percepcyjno-motorycznych

zadania rozwijające koordynację oko–ręka, szybkość reakcji i integrację bodźców wzrokowych z ruchowymi.

Ćwiczenie uwagi i koncentracji

trening skupienia, automatyzacji reakcji i szybkiego przetwarzania informacji, niezbędnych w nauce czytania, pisania i innych czynnościach szkolnych.

3. ETAP – TRENING LATERALNY

Wzmacnianie integracji półkul mózgowych

ćwiczenia poprawiające współpracę lewej i prawej półkuli, co wspiera logiczne myślenie, analizę i syntezę informacji.

Koordynacja stron ciała

zadania rozwijające współdziałanie lewej i prawej strony ciała, poprawiające precyzję ruchów i płynność wykonywania czynności.

Wspieranie lateralizacji słuchowej i wzrokowej

trening, który ułatwia rozróżnianie bodźców dochodzących do różnych półkul, co jest istotne w czytaniu, pisaniu i nauce języków.

💜

Trening metodą Warnkego pomaga dzieciom szybciej przyswajać wiedzę, radzić sobie ze szkolnymi obowiązkami i wykonywać zadania domowe bez nadmiernego zmęczenia. Sukces terapii zależy od indywidualnych predyspozycji dziecka, wsparcia rodziny oraz regularności i systematyczności zajęć.

Dzięki wypracowanym automatyzmom dzieci budują solidne fundamenty dla opanowania podstawowych umiejętności szkolnych i dalszych sukcesów w nauce. Metoda wyróżnia się tym, że skupia się na źródłach trudności, a nie tylko na ich objawach, co pozwala uzyskać trwałe i realne efekty.