|
8.00-9.00
|
REJESTRACJA UCZESTNIKÓW |
|
PANEL I – DIAGNOSTYKA ZABURZEŃ SŁUCHU U DZIECI
|
|
9.00-9.30
|
Słuch zapisany w DNA – diagnostyka genetyczna w audiologii pediatrycznej. dr hab.n.med. Katarzyna Iwanicka-Pronicka
|
|
9.35-10.05
|
Niewidoczna bariera komunikacji – przewlekłe OME w oczach audiologa i foniatry. lek. Maja de Ines
|
|
10.10-10.35
|
Badania obiektywne i subiektywne słuchu – na jakie badania słuchu kierować dzieci z uwzględnieniem trudności rozwojowych. mgr Aleksandra Stojak
|
|
10.40-11.05
|
Kiedy słuch wymaga naukowego oka – wybór i interpretacja badań elektrofizjologicznych ABR i ASSR. dr n. med. i n. o zdr. Bartosz Polski
|
|
11.05-11.35 – PRZERWA KAWOWA
|
|
PANEL II – PROTEZOWANIE SŁUCHU U DZIECI
|
|
11.40-12.10
|
Nieefektywne protezowanie – jak rozpoznać, że to nie kwestia ustawień aparatu? dr hab. n. med. Michał Karlik
|
|
12.15-12.35
|
Aparaty słuchowe u niemowląt i dzieci – protokół fittingu i zasady weryfikacji pediatrycznej. mgr Aleksandra Stojak
|
|
12.40-13.10
|
Metoda 60 kroków – jak skutecznie stosować kompleksowy program słuchowy w gabinecie audiologicznym, logopedycznym i protetycznym do diagnozy i terapii dziecka z niedosłuchem. dr hab., prof. APS Katarzyna Ita Bieńkowska
|
|
13.10-14.05 – LUNCH
|
|
PANEL III – TERAPIA LOGOPEDYCZNA I TRENINGI SŁUCHOWE
|
|
14.10-14.35
|
Związek napięcia mięśniowego z nadwrażliwością słuchową, zaburzeniami artykulacji i koncentracji.
|
|
14.40-15.05
|
Elektrostymulacja, taping i masaż neurologopedyczny w terapii dzieci z niedosłuchem i zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) – kompleksowa diagnostyka i planowanie terapii. mgr Aleksandra Kaczyńska
|
|
15.10-15.35
|
Mowa pod lupą – diagnoza wad artykulacyjnych i audiogennych w praktyce klinicznej. mgr Katarzyna Byszewska
|
|
15.40-16.10
|
Jak dopasować trening słuchowy, by naprawdę pomóc? Praktyczne wskazówki dla terapeutów – panel dyskusyjny dr n. med. Katarzyna Ita Bieńkowska, mgr Anna Balewska, mgr Monika Wojtkowska, mgr Natalia Wrocławska, mgr Sylwia Kirszniak, mgr Anna Wiglusz, mgr Małgorzata Chłopecka.
|
|
16.10-16.30 – PRZERWA KAWOWA
|
|
PANEL IV – ŻYWIENIE, TERAPIA PSYCHOLOGICZNA I RUCHOWA
|
|
16.35-17.00
|
Żywność, która wspiera mózg – dieta na pamięć i skupienie u dzieci. dr hab. inż. Danuta Gajewska |
|
17.05-17.30
|
Ekrany, dźwięki i mózg dziecka – ile stymulacji wspiera rozwój, a kiedy zaczyna szkodzić? mgr Aleksandra Belta-Iwacz
|
|
17.35-18.05
|
Nerw błędny a nadwrażliwość słuchowa u dzieci – strategie fizjoterapeutyczne i terapeutyczne (prelekcja online) mgr Artur Kopeć
|
|
18.10- ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
|